Als ik een metalen lepeltje boven een brander houdt word hij wel warm maar die warmte bereikt mijn vingers niet, hoe kan dit?

Een brander zoals hier: http://www.agtijmensen.nl/Afbeeldingen/bunsblauw2.jpg

Als die brander voluit aanstaat en ik hou een metalen lepeltje (gewoon zo'n koffielepeltje) erboven met mijn blote handen. Mijn handen worden niet ontzettend heet.

Hoe is dit mogelijk?

Toegevoegd na 2 uur:
Bij iedereen uit mijn klas kon het gewoon. Dus het ligt er niet aan dat ik een rare afwijking heb ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit ligt niet aan de brander maar aan de traagheid waarmee de warmte door het materiaal trekt... (geleiding).

Neem een stuk koper en je brand vrijwel meteen je vingers.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

omdat het ff duurt voor dat het hele voorwerp warm is,
Probeer het maar 10 min. op de blauwe vlam,
Als je hem dan nog vast kan houden heb je bovennatuurlijke krachten,

Of je heb geen gevoel in je vingers :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1. Zie onder