Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Die maken ze niet na, die maken ze... De chemische samenstelling is bekend, dus die maken ze dan, en maken ze niet na...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je dat ze die vitamines zelf bedacht hebben ? Ze worden wel degelijk nagemaakt Xinix ; naar het voorbeeld uit de natuur / chemie. Maar HOE precies ?? goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand maar dan ook niemand gaat mickey30 uitleggen hoe ze vitamines (na)maken... Ten eerste veel te moeilijk en ten tweede het is bedrijfsgeheim... En wellicht zet iemand hier wel een wikiwikilinkje en heeft dan het beste antwoord... Vitamines zijn chemische componenten in de voeding die een essentiële rol spelen in die processen, en zijn als dusdanig vitamine gaan heten en ik zeg je er zullen nog vitamines aan de lijst toegevoegd worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedrijfsgeheim?? Haha je bent weer lekker bezig vandaag he. hoe verzin je 't. Vitaminen zijn (meestal) eiwitten of aminozuren die in de natuur door levende organismen geproduceerd worden.
Oh sorry Xinix, ik zie dat niemand het mickey30 mag uitleggen, maar ik vrees dat ik het nu toch ga doen: Veel farmaceuten en voedingsmiddelenproducenten gebruiken genetisch gemodificeerde micro organismen om deze stofjes in grote hoeveelheden te produceren.
Hoe dat werkt?
Simpel: je pakt uit een organisme het stukje DNA dat verantwoordelijk is voor het maken van een vitamine. Dat stukje DNA breng je in in een bacterie. Die bacterie kweek je. Dan heb je uiteindelijk een schaaltje met bacteriën die vitaminen produceren. Handig of niet? Heus niet geheim hoor.
Veel farmaceuten en voedingsmiddelenproducenten gebruiken genetisch gemodificeerde micro organismen om deze stofjes in grote hoeveelheden te produceren.
Hoe dat werkt?
Simpel: je pakt uit een organisme het stukje DNA dat verantwoordelijk is voor het maken van een vitamine. Dat stukje DNA breng je in in een bacterie. Die bacterie kweek je. Dan heb je uiteindelijk een schaaltje met bacteriën die vitaminen produceren. Handig of niet? Heus niet geheim hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding