Bij welke frequentie verneveld water?

Ik wil heel graag weten bij welke frequentie water verneveld, waterdamp wordt. Dus niet de temperatuur, maar de trillingen, luchtstroom ook niet. Wie kan mij dat vertellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een mistmaker wordt het water getrild tot een nevel, die er uit ziet als rook, dat je bedoel je denk ik.
Geen idee welke frequentie dat is.

Antwoorden (1)

Heel hoog 27 MHz bij de bevochtiger in de bron.

Toegevoegd na 7 uur:
1.7 MHz, toch nog meer dan 100 keer de menselijke gehoorgrens.

Toegevoegd na 13 uur:
Het water water wordt dan zo fijn verneveld dat de druppeltjes nauwelijks nog last van de zwaartekracht hebben. Het oppervlak per gram water is ook zeer groot. Dus na het vernevelen zal veel water in de gasfase overgaan als de lucht in huis droog is. De druppeltjes zelf noem je mist of nevel en het gedeelte van het gasvormig is dat is de eigenlijke damp.