klopt het dat een balpen die je een tijd niet gebruikt ophoudt met schrijven of minder goed gaat schrijven?

soms lijkt dat het geval en kun je pen weggooien. wat is daarvan de oorzaak?
kwaliteit van de inkt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de kwaliteit van de inkt. Sommige duurdere balpennen doen het direct goed, ook al liggen ze langer dan een jaar ongebruikt in de la.
Met reclame pennen moet je geluk hebben. Soms heb je een lekkere pen die het meteen goed doet en soms zijn het rot dingen.
De punt verhitten met een aansteker wil wel eens helpen of krassen op je rubberzool van je schoen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De inkt op de punt van het balletje droogt uit, waardoor deze niet meer kan rollen en verse inkt oppakken. Even goed krassen op een velletje wil het nog wel eens oplossen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of het klassieke: onder je schoen. Overigens kan, als je de pen lang genoeg (een jaar ofzo) laat liggen kan ook de inkt in de huls opdrogen en wil krassen niet meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+! helemaal vergeten. Het verwarmen met een aansteker van Koen is ook een oude bekende.