Wanneer deed Georges Lemaître onderzoek naar de achterliggende radiatie in de kosmische microgolven?

Ik moet voor ANW een biografie maken over Lemaître en op deze site staat dat hij onderzoek deed naar naar de achterliggende radiatie in de kosmische microgolven. Maar wanneer was dat.

Dat staat er niet, er staat dat zijn theorie over het ontstaan van de kosmos (de big bang theorie) bevestigd werd door die ontdekking. Hieronder nog een interessante link over deze bijzondere priester.
Inderdaad nu ik het zo lees heeft hij het niet zelf ontdekt.
Bedankt

Uit zijn korte biografie is op te maken dat dat moet zijn geweest rond de eind jaren 20 begin jaren 30. Een precieze dag of zelfs jaar is daar niet zo uit op te maken zonder een zeer uitgebreide biografie van de man te lezen. In 1932 kwam hij met een hypothese hierover ; dat is denk ik het meest precieze jaartal dat je er op grond van deze informatie aan kunt plakken.