hoeveel co2 komt er vrij bij verbranding van 1 liter hydrazine?

Ik moet het weten voor een Nederlands betoog over ruimtevaart, ik wil weten hoe schadelijk raketten zijn voor het milieu.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Er komt geen CO2 vrij.
N2H4 heeft geen koolstof atoom dus daaraan is het al te zien.
Bij verbranding met 02 kan er dus nooit CO2 ontstaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
N2H4 geeft bij verbranding de reactie N2H4+O2->2H2O + N2 (water en stikstof) aangezien 78% van de lucht uit stikstof bestaat is dit niet direct een milieu belasting. Wel is Hydrazine giftig en kankerverwekkend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel grappig dat de uitstoot van de verbranding van een giftig en kankerverwekkende brandstof dan weer gewoon water en stikstof is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij gebruik als raketbrandstof wordt er geen zuurstof toegevoegd. Hydrazine wordt met een katalysator omgezet in ammoniak, stikstofgas en waterstofgas. Inderdaad geen CO2. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrazine#Rocket_fuel