Lichten neon kleuren ook op bij blacklight?

Ja, ik heb vanavond een blacklight feest enzo en ik vind wit een beetje saai. Ik heb heel veel neon in m'n kast, en een blauw/gele broek. Kan ik deze aan, zodat die oplichten? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, neon kleuren lichten op onder blacklight.
Ze stoten namelijk UV licht af. Dat komt van de zon, maar ook van blacklight lampen.

Antwoorden (3)

Ja bijv. Fel Geel, Fel Groen, Fel Oranje

Toegevoegd na 26 seconden:
Blauw light niet zo erg op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Neon kleuren van FX en Aqua lichten op in Blacklight en elke kleur geeft een ander lichteffect De blacklight gel van Grimas is doorzichtig en zie je dus niet op de huid. Pas wanneer men in het blacklight komt wordt dit zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de kans is groot dat je broek niet oplicht, tenzij er fluoriserend materiaal is toegepast, een voorbeeld van het bewijs dat het niet oplicht is een neon geel veiligheidsvestje, daarop zijn altijd fluoriserende strepen aan gebracht ie wel oplichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een fel geel veiligheidshesje licht wel degelijk op in uv-licht terwijl de opgenaaide banen niet fluoriserend zijn maar retro-reflecterend.