Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lichten neon kleuren ook op bij blacklight?

Ja, ik heb vanavond een blacklight feest enzo en ik vind wit een beetje saai. Ik heb heel veel neon in m'n kast, en een blauw/gele broek. Kan ik deze aan, zodat die oplichten? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, neon kleuren lichten op onder blacklight.
Ze stoten namelijk UV licht af. Dat komt van de zon, maar ook van blacklight lampen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja bijv. Fel Geel, Fel Groen, Fel Oranje

Toegevoegd na 26 seconden:
Blauw light niet zo erg op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Neon kleuren van FX en Aqua lichten op in Blacklight en elke kleur geeft een ander lichteffect De blacklight gel van Grimas is doorzichtig en zie je dus niet op de huid. Pas wanneer men in het blacklight komt wordt dit zichtbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de kans is groot dat je broek niet oplicht, tenzij er fluoriserend materiaal is toegepast, een voorbeeld van het bewijs dat het niet oplicht is een neon geel veiligheidsvestje, daarop zijn altijd fluoriserende strepen aan gebracht ie wel oplichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een fel geel veiligheidshesje licht wel degelijk op in uv-licht terwijl de opgenaaide banen niet fluoriserend zijn maar retro-reflecterend.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding