Wanneer gebruik je voor de versnelling als eenheid m/s2 en wanneer m*s2? En hoezo gebruik je soms ook m/s-2 ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
F=st2
s/t2 heb ik nog niet geleerd, in welke klas leer je dit?

Het beste antwoord

Voor versnelling gebruik je altijd m/s^2.
ms^-2 is hetzelfde als m/s^2, alleen anders genoteerd.
ms^2 gebruik je voor zover mij bekend niet voor versnellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct.
m*s2 heeft overigens in het geheel geen fysische betekenis.

Andere antwoorden (1)

De eenheid volgens het SI-stelsel is m/s².

Snelheid noteren we normaal in meter per seconde (m/s), dus een wijziging van snelheid ook, maar om nu aan te geven hoe snel de snelheid wijzigt (want dat is de versnelling) moet je deze wijziging per tijdseenheid hebben, dus (m/s)/s en dat is vereenvoudigd m/s².

Al die andere notaties zijn volgen mij geen notaties voor versnelling.