Bevriezen is als water van vloeibare naar vaste toestand gaat. Bij een andere vloeibare stof wordt het stollen genoemd. Plastic is niet vloeibaar en kan dus niet bevriezen. Het kan wel kapotvriezen of ingevroren worden natuurlijk.

Toegevoegd na 9 uur:
Plastic kan dus stollen (want het is eerst vloeibaar). Plastic zoals wij het gebruiken is dus gestold, want het is hard. Niet bevroren, want bevriezen is (zoals ik eerder zei) alleen het stollen van water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 'bevriezen' als overgang van vloeibaar naar vast beschouwt dan is plastic bijna altijd bevroren, en kan smelten (afhankelijk van het plasticsoort).

Andere antwoorden (3)

Nee. Daarom worden er plastic doosjes gebruikt om etenswaren in de vriezer te bewaren! En planten kan je met plastic afdekken om ze te beschermen tegen vrieskou.
Amadea
12 jaar geleden
Plastic bevriest niet echt door de kou, maar kan daardoor wel bros worden zodat het makkelijk breekt.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang natte kleren aan de waslijn in de winter bij 12 graden vorst, wacht een half uur en haal ze dan van de waslijn, kijk wat er gebeurd als je de was dan wil buigen.
Stoffen hebben 3 (+1) aggregatietoestanden: gasvormig, vloeibaar en solide. (de 4e is plasma maar dat ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt).
Plastic is solide.
Bevriezen is een vorm waarin water van vloeibaar naar vast gaat. Plastic is dus al "bevroren".

Het is wel zo dat zacht plastic harder wordt naarmate de temperatuur daalt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt dat bevriezen een vorm is waarin water van vloeibaar naar vast gaat. Maar dan is plastic dus niet bevroren, aangezien plastic geen water is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s.: - is niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draai het eens om, wat gebeurd er met het plastic als je het langzaam verwarmt, en net zolang tot het net niet verbrand.?
ronaldP
12 jaar geleden
Ligt eraan of het een thermoplastisch of thermohardend materiaal is. Thermoplastisch zal bij verwarming soepeler (zachter) worden. Thermohardend juist harder. Niet alle plastics smelten!