Omdat het temperatuurverschil tussen de warmtebron en het water kleiner wordt, wordt de warmtestroom ook kleiner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm.. ik zou zeggen dat voor elke graad dat de temperatuur van het water stijgt, er evenveel energie nodig is. Dus toen heb ik op - geklikt.
Maar nu bedenk ik me, kan water van 99 graden nog wel evenveel energie opnemen van de warmtebron, als water van 20 graden... Misschien heb ik wel ten onrechte gemind dus :S

Andere antwoorden (3)

en omdat het temperatuurverschil tussen het water en de omgeving groter wordt en het water meer warmte verliest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kookpunt benaderd wordt, verdampt het water meer en meer, waardoor warmte verloren gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien elektrisch verwarmd wordt zal bij de stijgen van de temperatuur de weerstand van het warmte-element toenemen waardoor er minder energie wordt omgezet per tijdseenheid.