Hoelang duurt het om een blok ijs te krijgen?

Ik heb een bak van 20 cm^3 gevuld met water. de temperatuur is -20 graden Celsius in de vriezer. Hoe lang duurt het voordat hij helemaal bevroren is? (het is voor een surprise)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Ik heb bij mijn werk wel eens flesse water bevroren mee genomen om bij de lunch koel water te hebben. Een anderhalve literfles duurde een kleine nacht (Zeg 8 uur). Ga er vanuit dat je vriezer 24 uur nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de hoeveelheid die je beschrijft noem ik geen bak, dat is een flink ijsklontje. Dat zou je binnen 2 uur moeten hebben

Als je 2 liter bedoelt duurt het langer en het is ook sterk afhankelijk van de "vorm" van het water

een grote lage bak bevriest veel sneller dan een bak die ongeveer gelijkvormig is (dus even lang als breed als hoog)

dat heeft te maken met de verhouding tussen oppervlak en inhoud
12 jaar geleden
Summo
12 jaar geleden
wel een enorm verschil met die 20 ml die je eerst noemde
in dat geval zeg ik ook": daar moet je geduld voor hebben
Het zal trouwens wel zo zijn dat de buitenkant op een gegeven moment bevroren is en dan is er alleen binnenin nog wat water. Dus als je dan weg moet met je surprise heb je het effect wel, geeft het alleen een hoop troep als ze hem stukhakken
ongeveer een uurtje of 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met warm water gaat het sneller! Ongeveer drie kwartier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker google maar, wel lastig! Moeilijk te bevatten.