Die worden niet vernietigd maar ontmanteld.
Dus in onderdelen uit elkaar gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist en het radioactieve materiaal ( hoogverrijkt uranium , en plutonium ) kan worden "opgestookt " in kerncentrales. Helaas echter is plutonium vreselijk giftig en radioactief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er kan dus nog stroom van gemaakt worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het wel gelezen dat dat gebeurt Pr. Einstein. Maar ik kan het even niet vinden. Misschien dat anderen weten of de radioactieve stoffen in de atoombommen wordt hergebruikt als kerncentrale brandstof ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt idd hergebruikt maar in de praktijk vaker om vervangende bommen te maken (dat mag nl volgens het non-proliferatieverdrag) dan om kerncentrales mee te stoken. Als ik me niet vergis is de splijtstof in de bommen zelfs hoogwaardiger dan wat normaal in energiecentrales gebruikt wordt. Prima bruikbaar. En ook niet economisch om het daar niet voor te gebruiken. Splijtbaar uranium en plutonium is ontzettend duur.

Andere antwoorden (1)

hoe ontmantel je een atoombom? door hem niet te maken.

uit het cd hoesje van de filosoof Paul David Hewson