Als de lichaam van de mens 60% uit water bestaat, waar bestaat die andere 40% dan uit?

Excuses, misschien een ingewikkeld vraagje. Maar veel mensen zeggen dat je lichaam uit 60% water bestaat. Als dat waar is. Waar bestaat die andere 40% dan uit? Vet of bloed ofzoiets? Ik zou het niet weten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Anders weergegeven: 60% water, verder: vetten, eiwitten, suikers, zouten.
Reddie
9 jaar geleden
Hier staat het antwoord uitgebreid beschreven:
http://www.medischwebboek.nl/de-lichaamssamenstelling/