Wat geleid de stroom beter? Koud hard water of gekookt hard water uit de kraan?

Hardwater bevat relatief veel Calcium en magnesium deeltjes. Ga je het hard water koken dan slaan deze deeltjes neer als kalkaanslag in het apparaat.
Vraag: wat is een betere oplossing voor electrolyse (qua stroom geleiding)?
Gewoon koud water uit de keukenkraan of het gekookte hard water ervan?

12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Een deel antwoord op je vraag. Nl een uitleg waarom water stroom geleid (bron).
Voor stroomgeleiding heb je geladen deeltjes nodig (opgeloste zouten etc.)
Hoe meer deeltjes hoe beter de geleiding.

Ook temperatuur heeft invloed.Warmer maakt geleiding (zie bron) beter...per slot bewegen moleculen en atomen/ionen sneller in warm dan in koud water. En sneller bewegen is sneller/beter geleiden.