Hoe werken mortieren.

Die explosieven die in een buis worden laten vallen dan wegschieten. Volgens mij (bron=films) kan je er meer achter elkaar af schieten en dan kan het dus bijna niet met een explosieve lading zoals de geweren van vroeger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

De mortiergranaat is een combinatie van explosief voor het afvuren en datgene dat weggeschoten wordt.
Er is geen trekker; bij de val in de mortierbuis wordt het slaghoedje geactiveerd.
Ander kenmerk is de boog die het projectiel beschrijft omhoog en na een korte afstand weer omlaag zodat je a.h.w over een muur kunt schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Net als een kogel, ontsteker achterin die afgaat als er druk op komt. Die ontsteker laat een lading explosief materiaal ontploffen waardoor de bom wegschiet en later ontploft. Films zijn geen goede bron ;-)