hoe werken je hersenen???

ik weet wel hoe dat gaat met zenuwen enzo maar ik wil graag weten hoe je hersenen echt werken, hoe dat kan enzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

We weten meer niet, dan wel over de hersenen.
Wat weten we wel:
Je hersenen bestaan uit een zeer ingewikkeld netwerk van verbindingen tussen zenuwcellen (neuronen). Er zijn honderden miljarden verbindingen in je hersenen. Afhankelijk van de situatie worden er verbindingen en gebieden in de hersenen actiever of inactiever.

Als je in een bepaalde situatie zit, bijvoorbeeld iemand valt je aan: dan denken we dat je hersens meerdere opties genereren. (vluchten, vechten, praten, gillen etc)
Een bepaald gebied in de hersenen lijkt actief te zijn bij keuzes. Overigens wordt die keuze al gemaakt VOORDAT jij je er bewust van bent. En nog wat bizarder: er is aangetoond dat de reden die jij denkt te hebben om een bepaalde keuze te maken, 'verzonnen' is. Het heeft niks te maken met de werkelijke motivatie...
Het concept 'vrije wil' staat op losse schroeven.
Het lijkt er op dat je hersens een keuze maken en vervolgens ook een verklaring verzinnen waarom die keuze gemaakt is.

Hersenen zijn een klein beetje te vergelijken met een computer, maar hersenen zijn vele malen dynamischer dan computers. In hersenen vinden processen op allerlei plekken tegelijk plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Weten ze nog niet precies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hersen werken op duizenden manieren dat is niet in 2500 tekens te omschrijven je kunt er wel een boek over lezen