Ja, bij composteren komt CO2 vrij.
Om te voorkomen dat er CO2 vrij komt door gft kun je het het beste op een grote hoop storten, eventueel afgedekt met plastic, zodat er geen Zuurstof bij kan.
Echter, de in gft gebonden koolstof is niet fossiel, maar is afkomstig van de huidige plantengroei.
De CO2 die bij afbraak van gft vrijkomt is dus om in de atmosfeer aan te vullen wat de huidige plantengroei aan de atmosfeer onttrekt.
Planten hebben alleen behoefte aan Fosfor- en Stikstof verbindingen uit het gft.
Ze kunnen niets met de Koolstof, en die mag je dus gewoon verbranden.
Reddie