Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er mensen die hier scheikunde studeren of ervaring hebben met het studeren van scheikunde?

Ik zou graag inhoudelijk wat info willen over de studie. hoe ervaar je de studie? Lijkt het op het vak Scheikunde van het vwo of is het totaal anders?
Maar het belangrijkste vind ik nog; hoe is het werk? Is het vooral lees/stamp werk of is het veel denk/inzicht werk? En zijn er veel practica waarbij je zelf dingen mag uitzoeken, of zijn de practica eerder demonstraties waarin veel uitgelegd wordt? Probeer gedetailleerd te zijn. Het liefst heb ik een beschrijving van je week. :D Want dit is de info die ik niet kan vinden op sites van universiteiten.
Ik studeer nu geneeskunde en dat is de eerste paar jaar alleen stampwerk, bijvoorbeeld namen van enzymen onthouden zonder enige scheikundige formule erbij. Dat mis ik een beetje in mijn studie. Bovendien weet ik niet zeker meer of ik arts wil worden, dus ik zit nu best wel met een dilemma. =/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
824

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord