Wat voor soort vuur gaat niet uit als je het met water blust?

mijn scheikunde had het daarover een paar weken terug, en ik was nogal geschokt over zijn verhaal. Het ging om bepaalde bommen die ontploften, en als je dan in de fik stond dan kon je het vuur niet uitkrijgen door over de grond te rollen/in het water te springen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Dat zijn de beruchte fosfor en napalmbommen.
Beide mogen niet meer gebruikt worden.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bij bommen weet ik het niet, maar als je vlam in de pan hebt, of een frituurpan die in de brand staat dan moet je niet gaan blussen met water. Dat gaat niet helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefdesvuur, ook wel 'Minnebrand' genoemd, trekt zich niets aan van water.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel naar spul: fosfor. Fosfor blijft branden, zelfs onder water.
Dus ik denk dat jouw leraar het over fosforgranaten had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fosfor en napalm inderdaad, napalm is een soort stroperig goedje wat zich overal aan plakt en niet of moeilijk te blussen is, werd veel gebruikt in de Vietnam oorlog