Wat is er nu in hemelsnaam echt bekend over chemtrails?

Met het verhaal over chemtrails in mijn achterhoofd kijkt ik soms naar de stralend blauwe lucht en vraag mij dan af waarom er twee soorten strepen in de lucht zijn te bespeuren. De smalle (vliegen deze vliegtuigen erg hoog) en de extreem brede sporen die enorm uitwaaieren en erg lang zichtbaar blijven. ik ben geen complottheorie denker maar vraag mij toch af of de chemtrail theorie op enige waarheis id gestoeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs in Hemels' naam is er niks van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hemelsnaam...ook zo'n filterwoord.....de lijst is groeiende....

Het beste antwoord

Vliegtuigen vliegen op verschillende hoogtes, waar verschillende windsterktes kunnen zijn en verschillende temperaturen - dus de ene streep blijf je lang zien, de andere streep verwaait sneller.
Overigens zijn dat contrails (condenssporen, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Contrail ).
Die breed uitwaaiende zouden chemtrails zijn (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemtrail ).
Zoals je daar kunt lezen is het idee niet helemaal op niets gebaseerd: "Uit een Brits overheidsrapport uit 2002 blijkt dat tussen 1940 en 1979 grote hoeveelheden chemicaliën (waaronder zink- en cadmiumverbindingen) en bacteriën over de Britse bevolking zijn uitgesproeid via vliegtuigen als onderdeel van een geheim militair programma in het kader van biologische oorlogsvoering."
Maar - als we dan toch aan het complotdenken zijn: als ze nu nog zoiets zouden doen, zouden ze vast ook wel iets hebben gevonden op die zichtbaarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het enige dat echt bekend is, is dat het gewoon uitlaatgassen van vliegtuigen zijn en verder helemaal niks.
Er word wel heel veel over gespeculeerd en gefantaseerd en complottheorieën over bedacht en gespuid, maar het is niks en het zal ook nooit niks worden. Ja, waterdamp.

Dat is nu eenmaal de manier waarop de uitlaat van vliegtuigen zich manifesteert ; als een lange dunne wolk, die afhankelijk van het weer op die hoogte snel of langzaam uitwaaiert, en die je heel lang kunt blijven zien. En met de drukte van het vliegverkeer, zal dat ook vrijwel dagelijks voorkomen.

Er zit zelfs geen minimale kern van waarheid in.