Heeft een magneet een negatieve invloed op (de batterij van) een GSM en een FM transmitter?

Hallo

Ik ben op zoek naar een smartphone houder voor vast te zetten op mijn radioatorgleuf in mijn auto.
Ik heb iets gevonden (je steek een metalen plaatje achter je hoesje of originele achterkant van je GSM), een magneet dat je bevestigd aan je radiator.

Ook wil ik een FM transmitter aan mijn mobiel hangen.

Maar heeft een magneet een invloed op de baterrij, bereik van je GSM en op de FM transmitter?

Dank

Antwoorden (1)

Nee, een magneet heeft geen invloed op de batterij van een GSM of een FM transmitter. Deze apparaten gebruiken elektrische stroom, dus een magneet heeft geen invloed op de werking.
Bronnen:
5 maanden geleden