Nanodeeltjes zijn deeltjes die gemeten worden op nanometer nivo. . Eén nanometer is een miljardste meter, oftewel 0,000000001 m. Voor het gemak wordt er bij termen als nano-technologie, en nano-deeltjes vanuit gegaan dat het hier gaat om technieken die werken met deeltjes kleiner dan 100 nano meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een nanodeeltje is een miljardste van een meter. Nanodeeltjes kun je voor veel dingen gebruiken, zoals make-up, auto onderdelen e.d. Ook wordt het gebruikt als medicijn tegenwoordig geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nanotechnologie is de techniek die het mogelijk moet maken te werken met deeltjes in de grootorde van nanometers (een miljardste van een meter). Dit is een schaal van grootte die net boven die van atomen (0,060 nm tot 0,275 nm) en eenvoudige moleculen ligt. Een criterium is dat een structuur in op zijn minst één dimensie minder dan 100 nanometer groot is.

Het woord nano komt van het Griekse νανος (nanos), ‘dwerg’.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bij het formuleren van een reactie op Goedevraag niet verboden en zeer gangbaar een antwoord op internet op te zoeken. Het is dan wel netjes dat je de bron mede vermeld. Ik durf te beweren dat meer dan de helft van de reacties op deze manier tot stand komen, een beetje afhankelijk van het onderwerp. Uiteindelijk gaat het om de vraag te beantwoorden en je leert er zelf ook weer wat van.
Overigens kan de vraagsteller ook even op internet kijken en ik vraag me wel eens af waarom ze dat niet doen.
Misschien heb jij daar een antwoord op. Tminiminy die hierboven ook een reactie vanaf internet heeft geplaatst doet hetzelfde. Als ik jou was zou ik daar ook maal vlug dezelfde opmerking maken en nog bij vele andere reacties. Zo kom je de dag wel door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk wildelely. En toch nog minnen geven zonder te zeggen waarom..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel niet dat jij een min hebt gegeven hoor;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je morele steun Tminiminy. Uit principe geeft ik geen minnetjes en zelden een plusje.
Laat de vraagsteller maar beoordelen wat hij aan de antwoorden heeft. Voor de rest kletsen wij gezellig door....
Misschien kan een definitie opgesteld worden met een molecuul als voorbeeld:

Molecuul: kleinst mogelijke deel van een stof dat nog steeds alle eigenschappen heeft van die stof

Nanodeel: Kleinst mogelijk deeltje dat doet waar het voor ontworpen is?