Hoe noem je het contact van electriciteit met het lichaam?

Je voelt heet kraanwater, dit noemt men "HEET"
Je voelt dat een ijsblok koud is,...noemt men "KOUD"
Als je in de Alpen onder een waterval gaat staan, zal je lichaam dit waarschijnlijk als "koud" bestempelen.
Zo heb je ook dat suiker "zoet" is, citroen is "zuur", etc..
Eigenlijk hebben zover ik weet alle "sensaties" wel een naam.
Behalve electriciteit... dat is niet koud, niet warm, zeker geen smaak. Wat is het dan wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Elektriciens zijn de grootste ervaringsdeskundigen en die noemen het meestal 'prik' ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat noem je simpelweg "een schok".
13 jaar geleden
elektrostatische schok

Toegevoegd na 6 minuten:
dit krijg je wanneer je b.v. met je hand of arm over een wollen trui wrijft: deze wordt dan elektrostatisch geladen.

Dit betekent dat de elektronen van je trui a.h.w. in één richting gerangschikt worden en die van je huid eveneens,zodat er een wisselwerking tussen twee puntladingen ontstaat:het elektrostatisch veld.

Wanneer je getroffen wordt door de bliksem,ben je geaard met de grond en zoekt de negatieve bliksemlading een positief geladen plek op via jouw lichaam naar de Aarde:
jouw lichaam is dan in feite de bliksemafleider!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogal een schokkende vraag zeg. Je lichaam voelt een schok maar je mond bestempelt het als.... au gvd.
Dus ik weet niet precies.