Met positieve ervaringen.
13 jaar geleden
Je verstand is een objectieve benadering, en vertrouwen is een subjectieve beneadering, dat doe je met je gevoel.

Ik denk dat je in plaats van je verstand te vertrouwen, moet vertrouwen op de beslissing die je neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met logica kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je niet! Dat is net zoiets als een richtingsaanwijzer monteren op de boeg van een schip en daar achteraan varen met het doel rechtvooruit te komen. Het probleem is, vandaar ook je vraag denk ik, dat je de juistheid van de beoordeling van geeft-niet-welk onderwerp alleen maar kunt beoordelen door hetzelfde 'instrument' (je verstand). M.a.w. als jouw beoordeling (door je verstand) over geeft-niet-welk onderwerp een denkfout bevat, dan is de kans niet denkbeeldig dat je verstand tijdens het oordeel over de eerdere beoordeling dezelfde denkfout te zien geeft.
Je vaart op eigen koers en hebt geen extern referentie-kader.....

Jawel, die heb je toch, en dat is mijn antwoord:
Meet jouw oordeel af, aan het oordeel van anderen en kijk welke de verschillen zijn.
Dat is het begin van een oud-Griekse wijsheid: ken uzelve.
(ik vond dit een mooie vraag en een uitgebreid antwoord waard).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom wat je wil bereiken. Voor een leven na de dood zou ik niet op mijn verstand vertrouwen. Daar is iets veel mooiers voor aanwezig. Ons verstand is waardevol maar tegelijk zeer beperkt. En vergeet je intuïtie niet, die kan veel sterker zijn dan je verstand. Vooral die van vrouwen. Tegen de intuïtie van een vrouw kan geen enkele man op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je niet. Je kunt alleen maar aannemen dat het te vertrouwen is.