Maken vragen over het leven, het leven niet nodeloos ingewikkeld?

En dan vooral de antwoorden waardoor je met nogmeer vragen zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Klopt, dat kan, maar in andere gevallen kan het ook bijdragen aan bewustwording van je identiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee de enige die het leven ingewikkeld maakt ben je zelf...Niet een vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar door je er mee bezig te houden, leer je jezelf wel heel erg goed kennen. Ik irriteer me mateloos aan me zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee , ze maken het leven rijker. Ze maken dat je na gaat denken over dingen die er echt toe doen, wat hoofdzaken zijn en wat bijzaken, waardoor je uiteindelijk meer zin aan je leven kunt geven.
Je kunt je natuurlijk ook gewoon nooit iets afvragen over het leven, gewoon lekker voor de buis gaan hangen en Popstars kijken of voetbal. Biertje, bitterballetje, na mij de zondvloed. Maar eerlijk gezegd zou ik daar voor geen goud mee willen ruilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven trekt zich niets van wat je ervan denkt aan... Het leven gaat gewoon door, zelfs als jij er niet meer bent dan gaat het leven gewoon door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles met mate - daarom dit kort antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom? Het leven brengt vragen met zich mee, heel veel vragen. Hoe intenser je leeft, hoe meer vragen.
En... durf ze te stellen, het zal inderdaad je leven verrijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ben er van overtuigd dat het ook een vorm van leren is.Ontwikkelingen verbreden en verbeteren wat wil je nog meer?Het kost niks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel denk ik. Ikzelf kan ook nogal "malen" over verschillende kwesties. Door het malen kom je weer aan het malen over het malen zelf.
Maar soms is het denkproces ook gewoon noodzakelijk om een bepaald probleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat juist de vragen die om steeds meer antwoorden vragen, de vragen zijn waarmee je jouw bewustzijn vormt. Je wordt min of meer verplicht een antwoord voor jezelf te vormen zodat je rust kan ervaren. Dit antwoord zal een standpunt zijn waarmee je voor jezelf bepaalt hoe jij in dit leven wilt staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, en dat is juist het leuke eraan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leef je leven zoals het is, dan komen de antwoorden over de vragen vanzelf.