Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maken vragen over het leven, het leven niet nodeloos ingewikkeld?

En dan vooral de antwoorden waardoor je met nogmeer vragen zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
771

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klopt, dat kan, maar in andere gevallen kan het ook bijdragen aan bewustwording van je identiteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee de enige die het leven ingewikkeld maakt ben je zelf...Niet een vraag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar door je er mee bezig te houden, leer je jezelf wel heel erg goed kennen. Ik irriteer me mateloos aan me zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee , ze maken het leven rijker. Ze maken dat je na gaat denken over dingen die er echt toe doen, wat hoofdzaken zijn en wat bijzaken, waardoor je uiteindelijk meer zin aan je leven kunt geven.
Je kunt je natuurlijk ook gewoon nooit iets afvragen over het leven, gewoon lekker voor de buis gaan hangen en Popstars kijken of voetbal. Biertje, bitterballetje, na mij de zondvloed. Maar eerlijk gezegd zou ik daar voor geen goud mee willen ruilen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven trekt zich niets van wat je ervan denkt aan... Het leven gaat gewoon door, zelfs als jij er niet meer bent dan gaat het leven gewoon door...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles met mate - daarom dit kort antwoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom? Het leven brengt vragen met zich mee, heel veel vragen. Hoe intenser je leeft, hoe meer vragen.
En... durf ze te stellen, het zal inderdaad je leven verrijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ben er van overtuigd dat het ook een vorm van leren is.Ontwikkelingen verbreden en verbeteren wat wil je nog meer?Het kost niks!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel denk ik. Ikzelf kan ook nogal "malen" over verschillende kwesties. Door het malen kom je weer aan het malen over het malen zelf.
Maar soms is het denkproces ook gewoon noodzakelijk om een bepaald probleem op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat juist de vragen die om steeds meer antwoorden vragen, de vragen zijn waarmee je jouw bewustzijn vormt. Je wordt min of meer verplicht een antwoord voor jezelf te vormen zodat je rust kan ervaren. Dit antwoord zal een standpunt zijn waarmee je voor jezelf bepaalt hoe jij in dit leven wilt staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, en dat is juist het leuke eraan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leef je leven zoals het is, dan komen de antwoorden over de vragen vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding