Inspiratie is afkijken... En wel zodanig dat niemand merkt waar je dat gedaan hebt... Dat is goede inspiratie...

Waar het vandaan komt, tja op school deden sommigen al inspiratie op, maar daar heette dat spieken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Als het lang duurt, uit verveling.:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inspiratie is 90% transpiratie. Dus ervoor werken en de ideeën komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inspiratie komt uit je afvagen waarom een mens/dier zo doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit associatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het, ja +1
Het ligt eraan waarvoor je de inspiratie nodig hebt, maar ik denk vooral uit dingen die je meemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit gebeurtenissen, uit liefde, uit gezelligheid, uit eenzaamheid en vooral uit emotie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit dromen, visioenen voor mijn part....waarin je geest uit voorgaande ervaringen, ervaring a combineert met ervaring b en zo concludeert dat er dan ervaring c van moet komen, en hoe die er dan uit moet zien of moet klinken, proeven of werken. Hoe het komt dat je geest ervaring a en b kiest , en niet ervaring x , y of z ......, dat is onduidelijk...
Het hangt af van het persoonlijk karakter en wat daarop enorme indruk maakt of gemaakt heeft.)

Een volgend iemand die het product ziet ( wat je van c hebt gebrouwen ) combineert dat weer met de producten van andere creatieve geesten bijvoorbeeld de producten x en y, en maakt daarvan vervolgens c+x+y= ? waarbij het vraagteken weer iets nieuws is , dat weer gebruikt kan worden door anderen die naar inspiratie op zoek zijn...
( mits ook verwezenlijkt tot een product of als concept-idee openbaar gemaakt )

Zo kan het mogelijk zijn dat er steeds nieuwe dingen worden bedacht en gemaakt. En dat inspiratie dus schier oneindig is en letterlijk overal vandaan gehaald kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het woord inspiratie zit het woord spiritus, het geen geest betekend. Ik denk dat je inspiratie verkrijgt door je te begeven in een omgeving waar je je fijn voelt, waar , volgens jou fascinerende dingen gebeuren. Aldaar doe je ideeën op om zelf bezig te zijn met je interessen en fascinaties. Je geeft zodoende gehoor aan je geest/gevoel. De samenwerking tussen je geest/gevoel en dat milieu mag je inpiratie noemen.
Dus inspiratie komt uit je geest/gevoel als je je in de voor jou juiste omgeving bevindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een kunstenaar horen zeggen, dat inspiratie een zee van mogelijkheden is en heeft en bij tij en vloed een golf van ideeen geeft, zodat je creatie uit het innerlijk op het strand vloeit. De geest komt tot rust en als je met de hand het water beroerd komt het beeld van creatie vanzelf uit jouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt bij mij als ik me heel lekker voel en energy voel stromen en harmonie met mijn omgeving voel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inspiratie is een idee dat je verder helpt je idealen te verwezelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit fantasie en hedendaagse dingen die je onbewust opslaat

Toegevoegd op 14-06-2009 22:45:47
mij is ook wel verteld(daar moet je in geloven hoor) dat als je slaapt of diep rust je geest je lichaam tijdelijk verlaat en dingen opslaat die jij ziet en waar je dan over droomt. ikzelf geloof er niet voor 100% in maar aan de andere kant kom je wel is op dingen waar van je denk nouja waar haal ik dat nou weer vandaan of daar heb ik zelf ook nog nooit van gehoord