de wereld van bacterieën?

Sommige filosofen beweren dat de wereld uit moleculen bestaan, waarom niet uit bacterien? Ze zijn niet te zien, maar vormen wel wat als er te veel van zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Aller eerst beweren filosofen dat niet maar vooral de wetenschappers. Al zijn er vanaf de tijd van de oude Grieken al filosofen die beweren dat de wereld opgebouwd is uit onzichtbare ondeelbare deeltjes. Deze deeltjes lijken geenszins op een atoom zoals we die nu kennen. Bovendien heb je het over een molecuul niet een atoom. Desalniettemin grote verschil tussen molecuul en een bacterie is dat een bacterie een levend wezen is. Het vermenigvuldigd zichzelf het bevat genetische informatie et cetera. Een molecuul is een van de elementaire deeltjes het is een van de bouwblokken van alles. Hoe weten we dat simpelweg we kunnen het zien. Elektronenmicroscopen kunnen moleculen zien kunnen zien waaruit alles is opgebouwd. Als de wereld is opgebouwd uit bacteriën dan zou het leven en zichzelf voortplanten. Een tafel breid zich op geen manier uit. Kortom het kan niet uit enkel bacteriën bestaat. Filosofen beweren niet dat de wereld uit moleculen bestaat en zoals tom heeft aangegeven gaat het ook nog wel wat verder. Wetenschappers beweren dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij bacteriën moet je altijd aantallen in de gaten houden...

Ik zal je een raadsel opgeven, dat verduidelijkt...
In een vijver zit een heel klein plantje (Mag je zien als een bacterie) dat deelt zich elke dag een keer...
In een maand zit de hele vijver vol... Na hoeveel dagen zit de vijver voor één kwart vol?

Het antwoord is zeer simpel, twee dagen voor de maand voorbij is... Want hij verdubbelt per dag, dus de helft de dag ervoor en een kwart twee dagen ervoor...

Zo werken bacteriën, je merkt er niets of weinig van en als je het merkt is het al te laat soms...

En er zijn er bij MRSA-bacteriën, die eten je gewoon op, het zijn fagocyten en eten je levend op... In twee dagen nadat jij je gesneden hebt aan een blikje vlees en daarbij besmet bent geraakt, kun je er aan doodgaan... Dat is heftig, dat zal ik je wel vertellen...

Bacterie is een diertje/plantje dat maar uit één cal bestaat... Een mens is feitelijk niet anders, maar daar hebben cellen hun eigen specialisme en werken samen in een groot geheel... en een bacterie doet het in zijn uppie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hebben die filosofen het fout.
Een atoom heeft een kern, die kern bestaat weer uit neutronen en elektronen. En dat bestaat weer uit een quark. Op dit moment is een quark het kleinste waarvan men weet dat het bestaat. Waarschijnlijk zal een quark ook wel weer iets kleiners bestaan, maar dat kan men nog niet zien.
Bacteriën zijn eencellige micro-organismes. Dus het leeft, terwijl een quark geen leven heeft.
Bacteriën zijn trouwens wel te zien met een microscoop. Daarbij komt ook nog eens dat op elke molecuul bacteriën zitten. Tenzij het ontsmet is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klein foutje Tom... in de voorlaatste zin... +1
bacterieen bestaan uit moleculen, en niet andersom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bacteriën leven. Maar een computer leeft niet. Dus bestaat het niet uit bacteriën, maar uit moleculen.