Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van wie is het citaat 'Genialiteit is schoonheid zien waar niemand anders ze ziet'?

Ik vind het nergens terug op internet dus vraag ik het hier maar. Daarom ook graag een bronvermelding als het kan, tenzij je het zeker weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Filosofie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb het Wereld Wijde Web ook voor je afgezocht, maar kan de exacte uitspraak niet vinden. Het doet me wel denken aan een bijbelse uitspraak die zegt "Geloof is de verzekerde verwachting van dingen waarop wordt gehoopt, de duidelijke demonstratie van werkelijkheden die echter niet worden gezien." Dit staat in Hebr. 11:1. Dus de schoonheid om je heen (denk aan de natuur met bijvoorbeeld een prachtige lucht met volle maan, ganzen die daar met hun herkenbare geluid voorlangs vliegen, een zachte bries over je gezicht, vallende sterren en een schitterende zonsopkomst daarna- slechts een fractie van de schoonheid), maar deze schoonheid moet je wel WILLEN zien. Dus waar een ander ze niet ziet, zie jij het wel. Dat is vandaag de dag een kunst. De genialiteit is afkomstig van degene die dat moois heeft gemaakt. En net als InVinoVeritas en Jeanz niet onze echte namen zijn is God en Heere niet zijn naam maar een titel (net als mevrouw of meneer). Zijn naam is Jehovah. Dat kun je vinden in Psalm 83:18. In deze wereld wordt de schoonheid van dingen helaas overspoelt door ellende en slechtheid. Dat is afkomstig van de tegenstander van Jehovah (Je weet wel, de duivel die Satan wordt genoemd). Denk er maar eens over na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
applausje voor een heel mooi geschreven antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, prachtig geschreven. Beste antwoord waard.

Andere antwoorden (1)

Ook ik heb het hele Internet voor je afgespeurd naar de uitspraak, in diverse talen (Nederlands, Engels, Spaans, Duits), maar kan hem niet vinden in de letterlijke vorm. Wel is er een uitspraak die er redelijk op lijkt:

This is the nature of genius, to be able to grasp the knowable even when no one else recognizes that it is present.

"Dit is de natuur van genialiteit, in staat zijn het herkenbare te grijpen, zelfs wanneer niemand anders herkent dat het er is."

De uitspraak komt van Deepak Chopra, een Indiaas schrijver van boeken over o.a. spiritualiteit en alternatieve geneeskunde.

Toegevoegd na 43 seconden:
Bron: http://quote.robertgenn.com/auth_search.php?authid=1369
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het mooie antwoord en de moeite ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding