Hoe heten deze engerds? En hoe krijg ik ze mijn huis uit?

Ik woon al 10 jaar in het zelfde huis maar dit heb wel erg veel last van een bepaalde soort spin (zie foto)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AAAAAAAH VRESELIJK!!!
GATVERDAMMEE GATVER GATVER GATVER!!!
Rieneke1
13 jaar geleden
hier ook de riebels, brrrrrr!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft erik een heel nest!!!!
Kijk eens naar de film: arachnafobia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of bedoelde je die vingers, Lautje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha nee ging niet om de vingers. Ik hou inderdaad niet van spinnen oehh ik krijg helemaal de kriebels en een soort van paniek in mijn lichaam hiervan!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel ze nu ook echt overal op mijn lichaam lopen brrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lautje toch, wat doen die engerts dan, waar lopen ze naartoe.
Het lopen op zich is toch alleen maar een kriebel? Wat is nu het ergste wat die rakkers je GAAN aandoen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Lautje, ga eens VOORBIJ je angst kijken.
Nu stop je telkens bij die angst en dat houdt je in de greep.
Je oplossing ligt voorbij je angst, als je er voorbij durft te kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja soms kan ik me groot houden, maar dan opeens overheerst de angst(en inderdaad ze zullen me niks doen maar toch) dan voel ik het kippenvel vanaf mijn tenen omhoog komen en brrrr dat schiet er echt paniek in mijn lijf! Dan gil ik ook ZO hard en de tranen staan in me ogen. Is ook echt niet normaal eigenlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Lautje, je reactie zegt nog niets over je gedachten WAT er gaat gebeuren. Je blijft nog VOOR de angst en die blijft dan overheersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.european-arachnology.org/esy08/nederlandse.shtml Ik ben niet bang voor spinnen, houd ik mezelf voor. Ik kan genieten van de zebraspinnetjes in mijn tuin, van de prachtige webben van de kruisspinnen die elke dag dikker en groter worden en zoveel muggen en vliegjes vangen.
En dan komt de tijd dat die *$&#$*() hardlopers opdoemen en WAAAAAAAH - die mot ik niet!! Weg ermee! Ga in de tuin spelen!
(Ik vind ze dan dus eng omdat ik door dat tempo niet kan bijhouden waar ze zijn... Doe mij maar een lekker grote kruisspin die rustig in haar web zit ;-)) Volgens mij is spinnenangst een soort oerangst.
Maar als ik dan deze bekijk: http://home-and-garden.webshots.com/photo/2486030050014635446jYGePK dan vind ik daar niks engs aan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook als de dood voor spinnen en roep mijn man als ik er 1 zie lopen om het weg te halen.ik word dan helemaal naar.....verschrikkelijk.vooral die grote spinnen.jakkes.

Het beste antwoord

deze creep is de gewone huisspin, tegenaria atrica.
het zijn trechterspinnen, die van vochtige plekjes houden.
overdag zitten ze bij hun web, maar in de avond willen ze nog wel eens langs komen rennen, zeker in de herfst, als het voor deze spinnen paartijd is.
ze houden van vochtig, dus hoe droger je huis is, hoe minder ze zich zullen thuisvoelen bij jou.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ahhhh jakkes ze gaan zich dus ook nog vermenigvuldigen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze eten graag zilvervisjes en pissebedden... Dus ze hebben ook hun goeie kanten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral te vinden in vochtige douches

Andere antwoorden (6)

Dat is een doodgewone huisspin en die krijg je weg door ze te vangen en buiten weer los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zijn langpoot spinnen, ik weet dat je in frankrijk spuitbussen hebt tegen spinnen, maar weet eerlijk gezegd niet of ze in nederland ook verkrijgbaar zijn, het is nartuurlijk wel giftig spul.

Toegevoegd na 2 minuten:
weet niet of je een kat hebt maar die willen ook nog weleens een spinnetje op eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
maar dan niet klagen he, als je wordt lekgeprikt door de muggen ;)
Dit noemt men gewoon een huisspin. Ondanks de naam, gewoon oppakken en buiten zetten. Ze zijn onschuldig en doen niks. Tuurlijk is het altijd weer even schrikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo een rende ook vorige week ineens onder mijn bureaustoel. Schrok me zowat dood. Heb me zeker een half uur niet durven verroeren.
het zijn inderdaad normale huisspinnen. Al wil ik ze liever niet in huis hebben....jakkie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hadden ze in ons vorige huis ook,verschrikkelijk.vooral in het najaar komen ze tevoorschijn.nu hadden we ook n open afvoer naar buiten voor t vochtige stoom na t douchen dus kropen ze via die afvoer naar binnen,heel erg.we hebben n ventilator geplaatst op die afvoer en hadden er n stuk minder last van gelukkig.het zijn ook wel heel erg grote zwarte spinnen.in onze woning nu hebben we ze gelukkig niet meer,af en toe van die kleine dikke spinnen,water vlug en ze steken ook nog.we hebben de grote voor kleine in geruild.haha.maar ze blijven vies en angstaanjagend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, de huisspin.
En die kan best wel groot worden. En al zal deze info niet helpen, je hoeft er echt niet bang voor te zijn want ze doen ECHT niets. Bedenk maar dat als jij lekker ligt te slapen, hij allemaal andere enge beesten voor je vangt.
Geef hem een naam, en zeg telkens als je hem ziet: Hoi ......., succes vannacht met de vangst!! Of iets anders wat je te melden hebt... ("weertje, he..." of "pasta of aardappelen, wat vind jij?")
Misschien dat je er toch een beetje sympathie voor gaat krijgen, want ze hebben je niets misdaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Voor je grappige antwoord. Goede tip om van je spinnenangst af te komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima: +
Ik kwam er vorige week een tegen op de wc vloer.
Ik riep: ha Koen wat ga je doen? Ik zie liever een spin dan van die zilvervisjes.