warom vallen bijen of wespen massaal dood neer?

ik heb een paar dagen geleden insecten spray gespoten maar nu vallen ze nog dood neer 2 dagen later massaal hoe komt dit want ik wil van ze af komt het door de koudere ochtenden of is het toch de spray nog

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn op dit moment geen redenen waarom je massale sterfte van wespen of bijen in je tuin hebt. De kans is groot dat het door het spuiten van een insectenspray komt. Ik neem aan dat je specifiek op een nest of een nesten ingang gespoten hebt? Later in de herfst vallen de wespennesten in nederland uit elkaar, en dan zie je wel zwervende wespen, welke uiteindelijk sterven. Maar wederom: Dat zijn geen massale events; je zal af en toe een keer ergens een dode wesp zien liggen.

Als je hebt gespoten op een nest, komen de wespen die toen niet thuis waren terug, langs het gif. Dit werkt op hun zenuwen en dan sterven ze alsnog. Tv Utrecht had een item hierover met Henk Westbroek deze week. Wel vreemd dat er ook bijen sterven en ook jammer: het gaat al slecht met ze en we hebben ze nodig voor bevruchting van (voedsel) gewassen. Was vast je bedoeling niet...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100