Hoe noem je het geluid dat een ekster maakt?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.6K

Antwoorden (6)

Krassen lijkt me een goede omschrijving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zouhet geluid van een ekster eerder kwetteren willen noemen dan krassen, om eerlijk te zijn

http://www.natuurinformatie.nl/sites/nnm.dossiers/contents/i000695/ekster.mp3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je de alarmroep?
ik zou dat ratelen noemen.

Toegevoegd na 19 minuten:
jonge eksters schreeuwen.
verliefde eksters pruttelen.
volwassen communicatie gaat door krassen.
Rieneke1
13 jaar geleden
krassen, net als alle andere kraaiachtigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen zingen, maar meestal hoor je ze vooral 'schetteren'.
Als je een jonge ekster tam maakt, kun je zelfs leren praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geluid van de ekster is heel veelzijdig.
Een gewone luisteraar kent alleen hun gekras en geschetter dat klinkt als kékkerèkèk.
Hij gebruikt deze roep om vrouwtjes te lokken en om andere vreemde vogels uit zijn territorium te houden.
Als hij dat roept, lijkt het net alsof hij je uitscheldt. Hun soortgenoten kennen ook de geluidjes, piepjes en liedjes waarmee de ekster communiceert.