Wie is het slimste dier op de aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.1K

Het beste antwoord

Er is zelfs een top tien :)

Met op Nr 1 de Chimpansee en op nr 2 de Dolfijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

De mens denk ik wel. Maar het verstandigste kennelijk niet. Want de aarde wordt gewoon vernield.

Toegevoegd na 4 dagen:
Beste mensen allemaal, de mens wordt gewoon gerekend tot de zoogdieren hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens is geen dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is de mens dan, een vis? een insect?
Tja, wat is slim?
Er zijn heel verschillende interpretaties van wat slim is.

Er zijn dieren die in de loop der eeuwen nauwelijks
geevolueerd zijn. Misschien was dat wel superslim.

Andere dieren hebben zich juist heel goed aangepast aan hun veranderde leefomgeving: ook slim!

Qua intelligentie zal het de mens wel zijn.

Maar misschien roeit de mens zichzelf wel uit,
en blijkt er een andere diersoort veel slimmer in het overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een luiaard is het slimste dier op aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder dier is slim op zijn eigen manier.
Zelfs een koe gaat als het regent en nat en koud is met zijn kont naar de wind toe staan.
Of zoekt bij hitte beschutting onder een boom.
En geen dier zal wat slimheid de mens overtreffen.
Een dier is een keer tevreden.
Maar een mens nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Kakkerlak komt dicht in de buurt....

1772:
"De Kakkerlak is een soort van Kever, een duim en zomtyds twee duimen lang; derzelver gedaante is eirond en plat, en de kleur hoog rood: hy kruipt door het gat van 't slot der koffers en valiesen, en legt aldaar niet alleen zyne eijeren, maar hy doorknaagt ook het linnen, stoffen, zyde, en alles wat hy vind; hy dringt ook in eet- en drinkbaare waaren van allerleije zoort; het geen dezelve zeer walgelyk maakt, want hy laat aldaar eene leelyke reuk agter, vry veel gelykende naar die der wandluizen. Dewyl de meeste Oost-Indische 'Schepen, vooral die met suiker geladen zyn, altoos met deeze insecten besmet zyn, zal ik alleenlyk melden, dat men ze zelden ziet vliegen, maar dat ze zeer schielyk loopen. Het beste, en, zoo ik geloof, het eenige middel, om de koffers of kassen daar voor te beveiligen, bestaat hier in, dat men dezelve op vier groote wel schoon gemaakte glaase flessen plaatst, op dat derzelver gladheid aan deeze insecten de gelegenheid beneeme, om op te klauteren en daar binnen te komen, het zy door het gat van 't slot, het zy door de kleinste spleet"....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vraagt 'wie' dan moet dat bijna wel octopus Paul zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom alle minnetjes?? Dat beest wist wel veel wedstrijden juist 'te voorspellen'. Of geloven mensen nu dat een inktvis invloed had op de uitslag?
een kikker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seabert.

Een citaat uit de openings-tune
Seabert - ook als is 'ie klein
Kijk maar eens hoe slim, een zeehondje kan zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ongetwijfeld mijn hond
s'morgens gaat ze zelf naar t veld om zichzelf uit te laten
ze maakt de voordeur open
ze brengt tassen naar boven
ze komt me halen als ze ze wilt drinken
en elke avond op t zelfde tijdstip komt ze praten want dan wil ze een appel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"s’morgens gaat ze zelf naar t veld om zichzelf uit te laten" ....zo slim vind ik dat niet, want daar kan jij een bekeuring voor krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier niet hoor..
en t veld ligt pal tegen over mij huis
hier mag en kan alles!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 mooie hond trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik vind mijn hond echt knap..
Ieder z'n eigen mening, ik verkies de dolfijn, maar de link hieronder vertel iets heel raars

Toegevoegd na 1 minuut:
kwa intelligentie is de dolfijn een topper thaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de mens is de dolfijn het slimste dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het slimste dier is ongetwijfeld de ezel. Ze doen zich dom voor, maar dat is slechts een dekmantel. In werkelijkheid zijn de ezels extreem intelligent en proberen zij op slinkse wijze de wereldheerschappij over te nemen van de mens.
De chemtrails worden bijvoorbeeld gemaakt door stealh-vliegtuigen die door ezels zijn gebouwd en gevlogen. Zij organiseren dit alles vanuit hun supergeheime hoofdkwartier op een boerderij in Klazienaveen.
Ik zou nog veel meer kunnen vertellen over de ezels en hun complotten, maar ik ben bang dat ze mij al op het spoor zijn, dus ik moet er vandoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chimpanchee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(niet elke) mens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar een bekend spreekwoord;"Zo slim als een vos"!

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij zal niet het hoogste intellect hebben, maar slim is hij wel.
amc