Welk dier zou met zijn uitsterven het lot van de wereld desastreus treffen?

een variant op mijn vorige vraag.....als de bij uitsterft (nu blijkt dat dat miljoenen bijen verdwijnen) worden bloemen niet bevrucht, geen eten voor planteneters, geen eten voor vleeseters....etc, wordt de voedselketen ondermijnd...op welke dieren moeten we letten om toekomstige catastrophes te voorspellen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

de worm... zij schijnen de werkelijke reden te zijn dat leven mogelijk is op aarde door hun gewroet in de grond is deze te gebruiken om gewassen op te verbouwen, warmen ze de aarde op voor ons om er te kunnen wonen en brengen ze deze aardkloot in beweging
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk vogels... Als de vogels uitsterven krijg je een insectenplaag, die insecten eten de gewassen op etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
één PK, want dan kunnen we deze eenheid van vermogen wel op onze buik schrijven...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
koeien.

geen biefstukjes meer,
geen melk meer
kaas,
yoghurt
slagroom
vla
leren schoenen
leren bankstel

kortom een Ramp
gebakjes zonder slagroom
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De schaamluis leeft uitsluitend op mensen, als die er niet meer is is er waarschijnlijk iets helemaal verkeerd gelopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ooit heb ik eens een docu gezien op Animalplanet over de mestkever in Afrika... als alleen al het beestje zou uitsterven, dan zouden uiteindelijk ook de olifanten in dat continent verdwijnen (!) en als die verdwijnen dan zijn de nadelige gevolgen echt dramatisch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen olifantenbiefstukje, olifantenvla, olifantenleren schoenen... gebakjes zonder olifantenslagroom
geen enkel dier is essentieel voor het voortbestaan voor de planeet, sterker nog; voor de planeet zou het een zegen zijn als sommige dieren zouden uitsterven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
... zoals de mens....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een planeet heeft geen (last van) emoties.
De hond! Voor onze geestelijke gezondheid. Ons beste maatje!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Homo Sapiens (goed beschouwd zijn wij ook zoogdieren). Wie zou er dan nog zijn om de dieren te beschermen :)