Hoe kan het dat ik nu nog steeds fruitvliegjes heb?

vooral boven het aanrecht vieren ze feest, waar geen vieze voor hun aantrekkelijke dingen staan. Eten bereiden word er niet leuker op.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Ivana
6 jaar geleden
Lekbakje van je senseo-apparaat schoonmaken en een druppel vaatwas in doen. Ze zijn dol op restjes koffie!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank je , maar ik heb geen senseo-apparaat, jammer genoeg!

Het beste antwoord

Hinderlijk en vies : fruitvliegjes.
Maak er een gewoonte van om na het bereiden van eten ALLES op te ruimen, al het afval in plastic zakje te doen en goed afgesloten in de koelkast te bewaren totdat je naar buiten gaat. Of meteen in eigen vuilnisbak op balkon / in tuin, maar beter is verder weg van huis/keuken.
Neem het mee en stort het in de vuilcontainer buiten op straat. Heb je deze niet dan is het 't beste om deze afvalzakjes dagelijks in de koelkast te leggen en wanneer je naar elders gaat buiten je wijk, ergens in een vuilcontainer van de gemeente weg te gooien.

Oh en je denkt dat je niets hebt , dat er niets ligt op het aanrecht... nou het is er wel maar je ziet het niet. Maak daarom zowel voor als na het bezig zijn (boterhammen maken/koken) het aanrecht goed schoon , niet zoals je standaard doet, nee met schoonmaakazijn (is goed, niet duur).

"Wat altijd werkt is azijn! Schoonmaakazijn bevat 8 % azijnzuur en verwijdert vet als de beste. Bovendien is het erg goedkoop en veel milieuvriendelijker dan allesreinigers. Gebruik azijn bijvoorbeeld om de tegels achter het fornuis schoon te maken. Voeg een scheut toe aan lauwwarm water en veeg met dit middel het vet eraf. Ook toe te passen op aanrecht, fornuis of afzuigkap."

Nog wat tips:
-Kopje met scheutje azijn en daarin een paar druppels afwasmiddel.
-Fruitvliegjes plaag. Hele fles met zoete soyasaus zat vol met vliegjes. Hint...
-Wat Dettol mengen met water, keukenmuren soppen. Ruikt ook lekker
-Bakje witte wijnazijn + paar druppels afwasmiddel erin.
-Paar bakjes met port neerzetten.

Succes!

Toegevoegd na 10 minuten:
Waarom nog steeds fruitvliegjes?
ANTWOORD : Mogelijk heb je niet alles echt spic en span, ligt er toch een kleinigheid, op de fruitschaal één mandarijntje of een banaan die iets rijper is dan je denkt (oude aardappelen onderin de kast?). Het aanrecht, de muren of de vloer , kan allemaal. Vergeet de stofzuigerzak niet... kan iets opgezogen zijn. Kortom zoekt en gij zult vinden of gewoon schoonmaken en verder anders met je huisvuil omgaan. Bewaren in de koelkast!! en invriezen kan ook, maar vergeet het dan niet, uit het oog... :P
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jodokus 52 wat leuk dat je nog steeds mee doet en mij een antwoord geeft!!!! zal eens kijken of ik er wat mee kan doen!!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hopelijk heb je er iets aan , aweverink, Long Time! Neem vooral de tip van 'alles' inpakken en na de ijskast/vriezer geregeld buiten / elders weggooien serieus. Dit blijkt echt te helpen.
En wat azijn betreft... prima spul!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank je wel! tuurlijk het ouderwetse schoonmaak azijn!! ga meteen kopen!!!