Waarom kun je niet op basis van je bloedgroepen bepalen of je wel of geen familie van elkaar bent?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Antwoorden (1)

Omdat er maar vier bloegroepen zijn (A, B, AB en 0) en er geen verschil is tussen verschillende families. Meneer Jansen met bloedgroep A heeft dus exact dezelfde bloedgroep als meneer Pietersen met bloedgroep A. Welke bloedgroep een kind heeft, wordt weliswaar bepaald door de bloedgroepen van de ouders, maar dat een kind bijvoorbeeld bloedgroep A heeft, zegt niets over WIE de ouders zijn, alleen over welke bloedgroep(en) de ouders mogelijkerwijs hadden.