Waarom zeggen mensen soms zuchtend aaah, nadat ze een slok gedronken hebben?

Soms hoor je wel eens dat iemand een slok drinkt en nadat het doorgeslikt is (zuchtend) aaah zegt. Waarom doet men dat, of waar wordt het door veroorzaakt?

6 jaar geleden
in: Biologie
4.8K

Antwoorden (3)

Omdat zij het lekker vinden, dus het is een uiting van genot.
Net als wanneer je een ijsje eet en zegt mmmmmmm lekkerrrr!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit kan zowel van opluchting of genot zijn, maar ook omdat je voor het drinken inademt en na een grote slok drinken uitademt, waardoor je langer dan normaal niet uitgeademt hebt en je als het ware je uitademing 'forceert' wat zich uit in dit geluid. Dit is vooral zo als je erg dorst hebt en een grote slok neemt. (Probeer.maar eens geforceerd uit te ademen.met je.mond open)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is gewoon een boodschap aan de omgeving van de drinker. Hij/zij wil er mee zeggen: "Dit is heerlijk ! Hier geniet ik van !".

Meer dan dat is het niet.

Omdat we tijdens het drinken tijdelijk even onze adem in moeten ademen we vooraf vaak wat dieper in. We hebben dus al een mooie hoeveelheid lucht in onze longen om luid mee uit te ademen. Wat we in dit geval dan ook doen.

Zo is dit gedrag ontstaan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix