Wat is er nodig om de evolutietheorie te bewijzen?

Niet uitgaand van de valsificatie methode dat alles klopt totdat je bewijst dat het niet klopt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat er bij falsifieerbaarheid van uit wordt gegaan dat alles klopt totdat je bewijst dat het niet klopt?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, dat wilde ik ook net zeggen!

Het beste antwoord

Je moet een experiment doen, waarbij je over langere tijd bepaalde eigenschappen ertoe laat leiden dat een individu niet overleeft / niet goed voortplant. Dit is al veel gedaan en blijkt goed te kloppen.

Daarnaast moet je de omgeving gaan varieren om te zien of je daarmee nieuwe soorten creert die beter overleven in de nieuwe leefomgeving dan de oorspronkelijke variant.

Probleem hierbij zijn de tijdschalen die nodig zijn om tot een nieuwe soort te komen, waarbij vele tientallen tot duizenden generaties nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet meer nodig want de bewijzen zijn overstelpend. Wel zouden we graag nog veel details willen weten.
Je mag er wel vanuit gaan dat we die niet allemaal zullen te weten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk naar de kansberekeningen alle experts op dit gebied zullen aangeven dat de evolutie theorie op zoveel toevalligheden gebaseerd moet zijn, dat het volgens de kansberekeningen onmogelijk is. de stappen van dood materiaal naar leven, planten naar dieren en dieren naar de mensen hiervoor zijn zoveel toevallige onverklaarbare zaken voor nodig dat dit eenvoudig niet te verklaren is. dus zijn we net zover als de theorie van de schepping