Bewegen insecten langzamer naarmate het kouder wordt ?

Insecten hebben geen kachel om zich warm te stoken. Als het koud wordt vallen ze dan stil of gaan ze dood ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Veel insecten gaan dood in de winter, meestal nadat ze hun reproductiecyclus en dus hun eitjes hebben afgewerkt.

Er zijn echter een aantal insecten die in een zogenaamde diapauze gaan, een soort winterslaap waarbij ze zich terugtrekken en hun metabolisme trager gaat.

Zoals vele andere diersoorten, zullen sommige insecten gaan in twee typen winterslaap om lage temperaturen te voorkomen. Diapauze genoemd, deze winterslaap-achtige toestanden van verdoving veroorzaken de insecten om slapende te gaan. Deze rustperiode kan de insecten om het metabolisme te vertragen en energie te besparen en te doen herleven wanneer de temperaturen weer stijgen.

- Freeze Tolerantie - Een paar insecten, met name die met habitats in extreme breedtegraden, hebben de mogelijkheid om ijsvorming te overleven in hun weefsels ontwikkeld. Ze overleven dankzij een natuurlijke anti-vries ze kunnen maken. Dit antivries voorkomt de beschadigende vorming van ijskristallen en laat het insect overleven tot ze ontdooien. De beroemde wollige beer vlinder rups en hun arctische verwanten zijn bekend om hun overleving met behulp van anti-vries.

- Freeze Avoidance - Waarschijnlijk de meest populaire koude temperatuur afweermechanisme van het insect wereld is bevriezing te voorkomen, dat is een chique term voor ". Hunkering naar beneden voor de winter" Deze insecten zullen terugtrekken in rottende bomen, begraven zich in de bodem , verbergen in een rottende log en stiekem in menselijke bouwwerken om uit de koude temperaturen te vertrekken - een favoriete tactiek van lieveheersbeestjes.

http://www.terro.com/blog/how-do-cold-temperatures-affect-insects
https://nl.wikipedia.org/wiki/Diapauze
erotisi
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ieder jaar overwinteren er vlinders in mijn werkhok. Ze hangen roerloos stil ergens tegenaan een balk. Van deze vlinders weet ik dat ze zich eerst bijna leeg urineren zodat het suikergehalte heel hoog is. Dat is hun antivries, en zorgt ervoor dat zij het overleven bij hevige vorst.
Het gekke is dat bij zachte en kwakkelwinters de meeste het NIET overleven wegens schimmelvorming. Schitterend antwoord dat een dikke plus verdiend erotsi.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Excuseer, het is erotisi inplaats van erotsi.