Dat zijn protozoën,die zelfs onder n microscoop niet zichtbaar zijn. Of er moeten er zeker 6 aanelkaar kleven,dan is er iets te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je een dier met pootjes bedoelt, dan zal de huisstofmijt wel de kleinste zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleinste zelfstandige organisme

De kleinste organisme die een zelfstandig bestaan kunnen leiden, dus zonder gastheer zich kunnen vermenigvuldigen, is de bacterie. De kleinste is één veertienduizendste van een menselijke bloedcel, en een menselijke bloedcel is 0,08 mm klein. Virussen zijn nog kleiner, maar zijn afhankelijk van een gastheer om te kunnen leven en zich voort te planten. Het influenzavirus is één zesde van de kleinste bacterie. Ongeveer 0,000000952 mm dus. Maar een virus mag dus niet gerekend worden tot een zelfstandig levende organisme, dus komen we terug op de kleinste bacterie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De amoebe.. eencellig organisme..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zoogdieren betreft: de hommelvleermuis.
Wat vogelsbetreft: de bijkolibrie.
Kleinste zelfstandige organisme: de bacterie.

Een virus is nog kleiner dan een bacterie maar kan zich zonder gastheer niet voortplanten dus is niet zelfstandig.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/52446-kleinste-dier-ter-wereld.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En n plus van mij,hoest met je pre historische soep afgelopen? Beetje te pruimen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, zo snel ben ik niet! Wel soep gegeten, maar die was nog niet prehistorisch... En pruimen hoef ik niet in de soep :)
Kijk hier eens:http://www.superkrediet.be/blog/2007/07/08/fotos-van-de-kleinste-dieren-ter-wereld/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kleinste paard ter wereld is een falabella genaamd Thumbelina. Ze is slechts 44.5 cm hoog, gerekend vanaf de schoft. Te bedenken dat een sint bernardshond een schofthoogte van ongeveer 70 cm heeft, is dit dus een heel erg klein paardje. Thumbelina leeft in Amerika op een ranch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kleinste insekt; Het kleinste is het parasitische vliegje Megaphragma caribea, dat slechts 0,17 mm groot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
KasELQWJ3CKBH QRO;IBTU XRYC34Qaqas