Welke paddestoelen soort heb ik hier gefotografeerd?

Deze groeide onder/tussen brandnetels, op houtsnippers op een land waar paarden gehouden worden...ik dacht aan een kaalkopje maar t lijkt het toch niet te zijn, donkerbruine sporen. Word niet blauw als gekneusd, was bruin voor het plukken werd wit na t plukken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Antwoorden (1)

Misschien is het Spitse vlekplaat, Panaeolus acuminatus.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zal die ander foto's er ook bij zetten, wist niet dat er meer konden, en mischien zijn dat zelfs wel andere........... ik ga spitse vlekplaat even opzoeken, ben benieuwd,dank je!