Is je testosteron level hoger als je niet aan masturberen en porno kijken doet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Masturberen is juist gezond voor je, klaarkomen verminderd de kans op prostaatkanker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook gewoon klaarkomen met een partner Ritsuka, masturberen is niet noodzakelijk ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uhm pelle dat is wel een hele ouderwetse opmerking.
Masturberen is heel belangrijk om een intieme connectie met jezelf te onderhouden.
Dat is vaak niet mogelijk met een partner. Dan zijn er teveel afleidingen gaande.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vond de opmerking van Ritsuka ook wel erg jaren 70 hoor! Daar hadden ze het over klaarkomen en daar reageerde ik op, niet op het masturberen en of dat goed zou zijn voor je. Als je met een partner klaarkomt hoef je echt niet ook nog te masturberen als je aan je trekken komt toch? Moet je helemaal zelf weten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt ook klaarkomen met een partner uiteraard, maar het doel van masturberen is over het algemeen klaarkomen.
Masturberen is erg gezond voor je, zeker als je later een relatie hebt, dan weet je precies wat je lekker vind, omdat je je eigen lichaam al hebt leren kennen.
Ik snap verder niet precies wat er 'jaren 70' is aan mijn reactie.

Antwoorden (1)

Als je regelmatig seks hebt, houdt dat de zaadballen actief. Mannen die niet seksueel actief zijn, hebben een lager testosterongehalte dan mannen die regelmatig seks hebben.Er is hierbij geen verschil tussen masturberen en seksueel contact met een ander.