waarom gaan bijen dood als ze hen angel verliezen???

bijen gaan meestal dood als ze hen angels verliezen maar waarom???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2K

Het beste antwoord

Aan die angels zitten weerhaakjes,die hechten zich vast wanneer ze steken.Wanneer de bij weg vliegt,dan worden de ingewanden eruit getrokken doordat die angel blijft zitten met de dood tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De angel zit verbonden aan de ingewanden.
Als de bij steekt en daarna wegvliegt blijft de angel haken.
Op deze manier trekt de bij zijn eigen ingewanden eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat samen met de angel hun achterlijfje ook afscheurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als bijen andere insecten steken (verdediging van nest/korf), dan blijft de angel niet achter..
Dus de bijenangel is toch, evolutionair gezien, geen 'ontwerpfoutje'..
Maar toen ze zich moesten gaan verdedigen tegen zoogdieren, (volgens mij is de soort 'bij' ouder dan zoogdieren), bleek de angel te blijven steken in huid..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijen hebben een angel met weerhaken. Als een bij steekt blijft de angel in de wond zitten en als de bij wil wegvliegen trekt hij
zijn hele darmstelsel en andere ingewanden kapot, de bij gaat dood. Bij het loslaten van de angel vormen de bijen echter een alarmgeurstof. Hierdoor worden er meerdere bijen aangetrokken en zet ze tevens aan om aan te vallen.. Bijen zullen slechts in uiterste noodzaak steken, ze zijn in principe niet agressief (op de beruchte kruising, de killer bee, na).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een bij je steekt gaat hij dood doordat de ingewanden verliest als zijn angel blijft steken. Men denkt dat alle bijsoorten dood gaan als ze je steken. Dit is echter niet het geval de enige bij soort die doodgaat als ze jou steken is de Europese honingbij. Als ze elkaar steken gaan ze niet dood alleen als ze vogels en zoogdieren steken gaan ze dood.