Wat kun je het beste doen tegen oksel zweet?

Nu het weer wat warmer wordt, ga ik meer zweten, ook veel onder mijn oksels. Ik heb op internet wat rondgekeken en heb onder andere deze site gevonden http://tinyurl.com/StopZweten . Heeft iemand hier ervaring mee? zit erover na te denken om dit product te kopen.... Klinkt in ieder geval wel heel erg interessant!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Website ziet er niet echt betrouwbaar uit.

Het beste antwoord

Wat heel goed helpt tegen zweten is je regelmatig wassen en het gebruiken van goede deodorant die het zweet en vooral de bijbehorende lucht tegen gaat.

Advertenties zoals deze wekken bij mij door de manier van schrijven al heel veel weerstand op. Dit moet gewoon wel nep zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is toch een beetje "wij van Stop Zweten" raden "Stop Zweten" aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Altijd leuk: de schrijver is boos over het feit dat iemand zijn boek gratis ter beschikking heeft gesteld.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zo op het eerste gezicht is het forum uit bijgaande link een beter plek om je licht op te doen dan de door jou gevonden reclame pagina. Tenminste als het om overmatig zweten gaat.

Gewoon okselzweet is prima te bestrijden met deodorant. Welke prettig is, zal je zelf moeten ervaren. Ik gebruik zelf sanex en ben daar tevreden over.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bijgaand ook de pagina's over wat mensen van Kim Rijcks initiatief vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Afsluiten van je zweetklieren is heel slecht. Je zweet omdat je lichaam zijn warmte kwijt moet.

Het is beter om geen anti-transpirant deo te gebruiken, maar een gewone deo. Veel water drinken helpt je minder zweten en bovendien ruikt je zweet minder sterk.
Regelmatig naar de sauna zorgt er ook voor dat je minder gaat zweten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=115&Method=infotekst

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Aluminiumchloride_oplossing_FNA.aspx?mId=10704&rId=1553
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loenie heeft gelijk. Niet kopen die troep, niet afsluiten je zweetklieren
goed wassen met zeep, gewone deo gebruiken. katoen dragen. Eventueel tussendoor schoon hemd aan en een keer extra wassen.

Als ik naar een (dans) feestje ga, maak ik na het douchen mijn oksels schoon met een beetje azijn. Dat doodt de bacteriën. Dan raken mijn oksels wel doorweekt, maar je ruikt er niks van. Maar dat durf ik niet dagelijks, alleen bj uitzondering, want het lijkt me niet goed voor de huid

mijn zus als schoonheidsspecialiste, had een speciale creme (klein potje grote prijs) die zelfs bouwvakkers zou helpen, maar bij mij hielp ie na een paar uur al niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De link waarnaar je verwijst is een commerciele link! Deze kwam ik óók tegen bij rugklachten. Maar dit terzijde.
De beste oplossing lijkt mij om te scheren met een electrisch apparaat (ladyshave voldoet prima)
Zorg dat je oksels droog zijn. e.v. fohnen
Wel rustig en zonder druk uit te oefenen van boven naar beneden scheren.
Na het scheren dun zinkzalf aanbrengen en geen deo.
Als er geen irritatie is kun je de volgende dag gewoon weer deo gebruiken.
Zo doe ik dit eens per week met zinkzalf en geen nare geurtjes meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat elke link nar een product wel als commercieel wordt gezien. Als je de vraag goed leest vraag ik slechts naar ervaring met dit product en biedt ik niets aan of iets dergelijks dus dat stukje over commercieel mag je voor mijn part wel weglaten :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens, scheren heb ik al wel eens geprobeerd maar daar ga ik alleen meer van zweten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennenlijk heeft niemand van de beantwoorders het product geprobeerd. Dus heb je tot op heden hier geen antwoord op gehad. Behoudens dat het een onbetrouwbare site bijkt te zijn. Heeft dan niemand de vraag goed gelezen of loop je alleen mij af te zeiken?
Met liefde verwijder ik mijn antwoord als je daar prijs op stelt.
Net als Som wekt deze advertentie bij mij ook weerstand op,doet me een beetje denken aan die afslank producten die Annie Schilder aan prees in de roddelbladen of aan de Bio stabiel van Tineke de Nooij.
Vaak zijn deze producten duur en de werking is ook niet van om naar huis te schrijven.
Het klinkt allemaal erg mooi om waar te zijn,maar je komt van een koude kermis thuis.

Zelf vond ik het zweten onder mijn oksel ook een ellende,een vriendin van mij gebruikte odorex extra dry (spray).
Omdat ik nogal sceptisch was heb ik het eens van haar geleend.
Savonds voor het slapen gaan goed je oksels wassen en goed drogen.
Vervolgens spray je wat wat de odorex op een wattenschijfje en dep je daarmee onder je oksels.
Ik zelf heb er erg baat bij moet ik zeggen.
Je hoeft het maar drie keer per week het te gebruiken,douchen kan gewoon en blijft helpen.
Dit is mijn ervaring,kan zijn dat iemand anders iets anders ervaart bij gebruik van dit product,maar het is in ieder geval een goedkoper alternatief als het product op de site die jij aangeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even googlen onthult vaak veel. Je betaalt 30 euro voor een stappenplan dat er vooral op neerkomt dat je je oksels onder de douche bewerkt met een loofah.

Helemaal niet interessant, alleen aan de lay-out al kun je zien dat het een hoop grote woorden en weinig product zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook bij mij help Odorex extra dry erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even de negatieve kanten van anti transpirant buiten beschouwing gelaten, ik gebruik sinds kort een stick van Rexona (maximum protection for men geloof ik) en dat werkt uitstekend. Hiervoor had ik veel duurder spul van Clinique, maar Rexona is vele malen beter. Het is gewoon niet prettig om met kleffe oksels op je werk te lopen en als er al negatieve kanten aan het gebruik van anti transpirant zitten, kan ik ze niet ontdekken.
14 jaar geleden
Ik weet van iemand die pure alcohol heeft gekregen van zijn huisart. Hij moest het dagelijks op schone oksels deppen.Of het heeft geholpen weet ik niet. Hierbij een optie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je wat mij geholpen heeft tegen overmatig transpireren......geen caffeïnne meer drinken. Dus caffeïnne vrije koffie, rooibosthee drinken en geen cola! Ik had altijd natte plekken onder mijn armen , nu niets geen last meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alleen last hebt van overmatig zweten onder je oksels kun je daar best een goede anti-transparant gebruiken.
Dat heb ik ook gedaan toen ik jonger was en ik heb er geen nadelen van ondervonden.
Je zweet kan toch wel weg door de rest van je lichaam, waar je er wellicht minder last van hebt.

De Odorex Extra Dry beviel mij goed en is verkrijgbaar in een Lotion, een Depper, een Spray.

Als dat niet helpt even bij de apotheek vragen naar dit:

Bij overmatig zweten kunt u een product gebruiken waarin een aluminiumzout is verwerkt. De meeste deodorants bevatten een lage hoeveelheid aluminiumzout.
Is de zweetproductie zeer sterk, dan kunt u een sterkere versie van antizweetpoeder of -spray gebruiken met een hogere concentratie van een aluminiumzout (15-20%).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mr. Yellows, helaas heb ik geen antwoord op je vraag want ik ken het product niet. Maar ik wil reageren op de vele adviezen die je van anderen hebt gekregen.
Veel deodorant en anti-transpirantmiddelen bevatten parabenen en aluminiumzouten. De wetenschap is er nog niet helemaal over uit of deze stoffen kankerverwekkend zijn, maar er zijn wel aanwijzingen.

Voor jou misschien wat minder van belang want het gaat m.n. om borstkanker, maar ik wilde het toch graag de vrouwelijke lezers laten weten. Lees onderstaand artikel of in ieder geval de conclusie van het stuk.

Verder heb ik ook nog wat tips vanuit eigen ervaring:
-regelmatig naar de sauna; reguleert het zweten en het zweet ruikt niet meer sterk
-okselhaar scheren zorgt ervoor dat het zweet sneller verdampt en zweet ruikt minder sterk
-deodorant Speick bevat geen parabenen of aluminiumzout, maar geeft een hele frisse, natuurlijk maar toch stevige geur. Is bedoeld voor mannen maar kan ook prima door vrouwen gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
syneo 5 te koop bij drogist, dan ben je er geheel vanaf. Gebruik het niet dagelijks want inderdaad zweten is natuurlijk.