Waarom is een kiwi harig ?

In tegenstelling tot veel fruit dat een gladde huid heeft, heeft een kiwi een harige huid. Heeft dit iets met warmte isolatie te maken of een ander nut ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
4.3K

Het beste antwoord

de beharing dient als een soort zelfverdediging tegen insecten
fremar
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Het kan zo zij nut hebben, maar het natuurlijk niet echt "omdat"/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@reddie
??? wat bedoel je te zeggen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt, ik weet nu heel veel meer over dit vruchtje.

Andere antwoorden (1)

weert insecten af en helpt tegen de uitdroging is de felle zon.