Wat doen vogels de hele dag?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
4K
bamibal
8 jaar geleden
en vliegen en eten.
ronron1212
8 jaar geleden
Fluiten, vliegen, zitten en eten.
Ritsuka
8 jaar geleden
eten, drinken, voortplanten, slapen, fluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geweldig :D
Amadea
8 jaar geleden
Niet alle vogels fluiten. Er zijn er ook die kwetteren, en die krijsen.

Het beste antwoord

Wat ze het hele jaar door doen is eten en hun verenkleed verzorgen (poetsen). In het voorjaar zoeken ze een partner, verdedigen hun territorium, bouwen een nest, leggen er eieren in, broeden die uit en brengen hun jongen groot. Daarna gaan veel vogels hun veren vervangen: ruien. Weer daarna gaat een deel van de vogels op reis naar hun wintergebied.

Toegevoegd na 3 uur:
De telefoon ging toen ik de vraag aan het beantwoorden was maar er moet nog aan worden toegevoegd dat vogels die in het najaar naar hun overwinteringsgebied zijn gevlogen in het voorjaar een deel van hun dagen vullen met de reis terug naar hun broedgebied,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Plus, je schrijft het alsof je familie van ze bent. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Was het maar waar. Dan was ik ook naar Afrika gevlogen voor de winter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sleutelen ze ook aan hun nest als dat bouwvallig wordt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja. Niet zozeer omdat het bouwvallig wordt maar er zijn veel soorten die tijdens de hele periode van broeden en jongen grootbrengen nieuw nestmateriaal naar het nest brengen. Meestal stofferen ze daar de nestkom mee en het waarom van dat gedrag is onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar werken ze ook nog aan het nest als de kinderen de deur uit zijn? En nog een andere vraag: blijven ze in dat nest wonen of bouwen ze elk jaar weer een nieuw, ook als ze oud zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee. Zodra de jongen zijn uitgevlogen hebben de meeste vogels helemaal geen binding met het nest meer. Ooievaars gebruiken het wel als slaapplaats maar onderhouden het buiten het broedseizoen niet. Vogels wonen overigens niet in het nest maar gebruiken het louter om hun eieren in te leggen. Alle kleine soorten bouwen elk jaar een nieuw nest maar grotere zoals reigers, roofvogels en kraaiachtigen gebruiken hetzelfde nest soms jaren achter elkaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je informatie. Ik sta er zelf versteld van dat ik eigenlijk niks van het leven van vogels weet.