Hoe komt het dat testosteron zichzelf laat stoppen?

Testosteron remt bij een bepaalde concentratie de hypothalamus en de hypofyse. Er wordt dan minder van bijv. FSH en LH geproduceerd. Lh stimuleert de cellen in de testes om testosteron te produceren. Maar zodra het wordt verminderd, dan weet je het al: vermindering van LH betekent ook vermindering van testosteron. Zoiets wordt een 'negatieve terugkoppeling' genoemd. Maar wáárom zou zoiets gebeuren en wanneer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

"Het intern milieu van mens en dier moet binnen zeer nauwe grenzen constant blijven om alle chemische processen in het lichaam optimaal te laten verlopen."