Waar kwam de wolf voor rond 1915?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
8 jaar geleden
Bedoel je de dieren, of gaat het om een bepaalde groepering waarvan de deelnemers Wolf genoemd worden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al uiterst zeldzaam heb ik begrepen maar in 1850 kwam de wolf in bijna heel Europa hier en daar nog voor . Maar begrijp goed : hij werd op alle manieren verjaagd met gif , geweren klemmen . Waarom : hondsdolheid was toen een rampzalige ziekte . Het wild was er ook inmiddels veel minder . De landgoederen waren Vd adel . Het wild werd wel uitgezet voor eigen jacht plezier . De wolven schooierden naar eten . Zoals nu soms de vossen ook de stad in komen .

Het beste antwoord

In 1915 kwam de wolf voor in de Verenigde Staten, Canada, Rusland, Noorwegen, Zweden, Spanje en in Europa ten oosten van de lijn (oostelijk) Duitland tot Italië. De zuidgrens van het verspreidingsgebied liep door Turkije oostwaarts en omvatte landen als Afghanistan, Irak, Iran en plaatselijk India.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Graag gedaan. Maar ik en ik denk veel GV gebruikers zijn wel benieuwd waarom je de verspreiding in 1915 wilde weten? Waarom dat jaar?
kierkegaard47
8 jaar geleden
gokje. 1915 is precies 100 jaar geleden. Misschien was de oorsrronkelijke vraagstelling iets algemener ? "Waar kwamen een eeuw geleden wolven voor", oid ? (blijft natuurlijk de vraag: waarom een eeuw geleden?)