Mijn oma heeft een bot in Georgie gevonden en ze vroeg zich af van welk dier dit is?

Ze heeft het bot gevonden in Georgie, er is daar vroeger gevochten en er leven daar wolven en beren.
We willen heel graag weten van wat het is.
Er zitten van die scharnieren boven en een plat vlak onder!
(Houd er rekening mee dat het van een mens kan zijn)

Zie foto!

Ps: Laat me effe weten als er duidelijkeren foto's voor nodig zijn!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
8 jaar geleden
Hieruit valt bijzonder weinig te detecteren. Misschien dat foto's waarbij de voorwerpen op een wit stuk papier liggen wat duidelijker zijn.

Het beste antwoord

Voor mij doet dit het meest denken aan het onderste gedeelte van de poot van een rendier. Het is een typisch "dragend" bot (d.w.z. een bot wat de rest van het deel draagt, de poten dus).
Je kunt dit proberen na te gaan bij een bedrijf wat dieren prepareert. Ook mensen van een jagersvereniging kunnen wellicht vertellen van welk dier het precies is. Voor mij zou het van een ree kunnen zijn.
Let wel: stel dat het een bot van een mens is dan ben je volgens mij verplicht dit te melden. Je mag nl. niet zomaar een deel van een menselijk geraamte in je bezit hebben of vervoeren.