Gaat je hartslag omhoog als je je adem in houdt?

Bij inspanning stijgt je hartslag. Het lichaam moet zuurstof leveren.
Je adem in houden is ook een soort van inspanning, maar je gebruikt geen extra spieren.
Dus gaat je hartslag omhoog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.4K

Het beste antwoord

Je hartslag gaat dan omhoog.. Door de lucht die je inademt verhoog je de druk in je borstkas, hierdoor pomt je hart minder makkelijk bloed uit. Je hart reageert hierop door vaker te pompen. Ook zorgt je adem vasthouden ervoor dat je weefsel bloed minder zuurstof gaat bevatten, waar je lichaam op reageert door het hart sneller rond te pompen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*weefsel en bloed
* je hart het bloed sneller rond pompt

Andere antwoorden (2)

Volgens mij gaat je hartslag dan juist naar beneden. Maar dat kun je toch ook zelf voelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan gaat je hartslag naar beneden, als je hard sport gaat je hartslag omhoog, dus als je je adem inhoud gaat je hartslag omlaag omdat je anders in een snel tempo zuurstof rondpompt, maar er is weinig zuurstof aanwezig.