Als je gestoken word door en mug terwijl je dronken bent, word die mug dan ook dronken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, goeie vraag . :P

Antwoorden (4)

Ha, die Pimstyle;

Nee, want de alcohol die je hebt gedronken wordt door de lever opgenomen en afgebroken en zal door het bloed niet via de huid worden afgegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas weten we daar het antwoord niet op. De eerste blaastest bij een mug moet nog worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mug wordt zeker verstoord worden in haar doen door de alcohol, maar of dit dronken is zoals bij de mensen is moeilijk te achterhalen. Hoogleraar prof.dr. Anita Van Landschoot zou wel eens zo'n "dronken" mug willen zien. Steken zal ze dan waarschijnlijk niet meer kunnen.
Amadea
13 jaar geleden
Dat kan niet .Als je een bloedproef ondergaat en ze vinden alcohol dan zit dat ook echt in het bloed.we hebben het dan over promilages.Als een mug bloed bij je opzuigt zal dat zo weinig zijn dat het alcohol nog verder verdund wordt in het bloed van de mug zelf.Ongeveer in de zelfde verhouding als je een glas wijn in een bak van 100 liter met water gooit ,en dat dan opdrinkt.